Tuesday 14 July 2015

Scheepsovername Falmouth-IJmuiden

Hoi allemaal!
Weten jullie nog wie ik ben? Ik heb nadat we thuis zijn gekomen het bloggen een beetje verzaakt maar hier is dan toch nog mijn verslag van de scheepsovername tussen Falmouth en IJmuiden!

We begonnen al vroeg, Douwe en ik wilden om zeven uur beginnen zodat we niet zo veel stress zouden hebben vanwege het 11-uurtje en dat lukte goed. We begonnen met het deeg voor de karamelkoekjes, de vorige dag hadden we al karamel gemaakt dus dat was heel erg makkelijk. Na de koekjes hadden we het ontbijt dat vrij soepel verliep, toen de afwas en daarna konden we gaan frituren! We hadden de vorige dag al aardappels geschild, tot patat gesneden en voorgebakken.  
Naast de patat hadden we worstjes en gepaneerde kip, chicken nuggets!  
Het ging allemaal ontzettend soepel eigenlijk tot we beseften dat we de patat te vroeg hadden gefrituurd en te lang. We hadden het dus eigenlijk korter moeten frituren en daarna nog even voor het eten frituren. We hebben het uiteindelijk toch nog gefrituurd en uiteindelijk hadden we lekkere bruine friet! (en nuggets)  
Na het eten wilden we cake maken maar dat is uiteindelijk vervangen door pannenkoeken die te laat kwamen omdat Martin een van zijn beroemde (beruchte) preken wilde geven. Mensen kunnen blijkbaar nog steeds geen touwen opschieten…  
’s Avonds hebben we snel een kerriesoepje in elkaar gezet en dat smaakte nog best lekker ook! De volgende dag werden we weer vroeg uit ons bed gehaald, het was zondag en het ontbijt was eigenlijk om 9:30 maar we werden al om 7:00 wakker gemaakt voor de zeilen. Gelukkig was het niet zo erg en konden we de extra tijd op zich best gebruiken. We hebben namelijk twee verrukkelijke ovenschotels gemaakt, een met kip en eentje met gehakt, ze vielen gelukkig erg goed in de smaak. Na het middageten zijn we  begonnen met de grote schoonmaak en ondertussen heeft Jop hele lekkere koekjes gemaakt. ’s Avonds hebben we de kerriesoep van de vorige dag opgewarmd, een groentesoep en een spaghetti-ovenschotel gemaakt.  
Het was allemaal erg leuk om te doen en zeker de complimentjes die er zijn gegeven vond ik ontzettend leuk om te horen! ’s Avonds was ik wel helemaal kapot maar ik vond het het waard, het was de laatste scheepsovername en ook de laatste keer dat ik keukendienst had. Ik vond het helemaal super en ik denk dat ik heel wat heb geleerd qua koken voor thuis!  
 

No comments:

Post a Comment