Sunday 17 August 2014

Big world?

Goh, wat is ons wereldje eigenlijk klein zeg... Mensen zeggen altijd dat de wereld kleiner is geworden en dat onze wereld groter is geworden dan zeg... 20 jaar geleden, vliegtuigen, internet, mobieltjes etc. Maar ik vind dat het eigenlijk wel meevalt met hoe groot mijn wereld eigenlijk is. Ik ga naar school, dan ga ik huiswerk maken, computeren, nog even sporten en dan ga ik naar bed om de volgende ochtend het zelfde te doen!

Een keer per jaar ga ik op vakantie, maar of ik daar nou zo veel meekrijg van andere culturen? Nou niet echt, op de camping, een paar keer naar een dorpje/stadje, naar het strand en dan heb je eigenlijk al gelezen wat ik in het buitenland zie.
En dat terwijl we zo veel kunnen leren van andere culturen, denk aan Zuid-Amerika, daar zijn de mensen veel gastvrijer! Nou ja, dat hoorde ik dan, ik ben zelf nog nooit buiten Europa geweest.

Gelukkig gaat dit voor mij veranderen in oktober! Ik hoop meer te leren over de culturen in de landen waar we heen gaan en ik wil graag kijken naar hoe die culturen dan verschillen met de Nederlandse cultuur. Dat is één van de dingen waar ik het meest zin in heb, leren over andere culturen en kijken of die culturen nou "beter" zijn dan onze westerse en toch vrij afstandelijke cultuur.

Ciao en hasta pronto!

1 comment:

  1. Marijn gaat op ontdekkingsreis. Dat is in één woord : Geweldig!
    Ik ga je zeker volgen de komende tijd. Ben heel benieuwd naar je ervaringen en belevenissen. Kennis maken met andere culturen is een rijkdom voor het leven. Succes met voorbereiden en ik wens je veel voorpret!

    ReplyDelete