Tuesday 10 February 2015

Van Panama naar Providencia

Na de eigen reis zijn we nog iets van drie dagen blijven liggen, in die drie dagen kregen we te horen dat onze wiskunde docent, Mirjam, van boord ging… Echt heel erg jammer want ze was naast een hele goede leraar ook echt een ontzettend chille persoon.

Uiteindelijk zijn we gaan varen wat best lekker ging, ik was gelukkig weer niet zeeziek maar er waren wel een aantal mensen die wat tijd over de reling hebben doorgebracht…

Het was best wel fijn om eindelijk weer te varen ook al kon je wel merken dat we twee weken aan land hadden doorgebracht, niet alles ging zo soepel meer maar de basis zat er nog wel in en dus werd in ieder geval het zeilen weer heel snel opgepakt. Over hoe snel dat de rest werd opgepakt was Martin iets minder blij, we hebben aardig wat preken gehad over dingen die voor de eigen reis best goed gingen maar dat is nu al weer stukken beter!

Toen we bij Providencia aankwamen zagen we een prachtig groen eiland en dat was het ook zeker! Het stadje vond ik iets minder maar het eiland zelf was prachtig!

Wat minder fijn is is dat mijn camera niet helemaal goed werkt en ik dus niet echt veel foto’s kan maken. Gelukkig maken andere mensen (met geweldige camera’s) prachtige foto’s en kan ik daar dus ook van meeprofiteren.

We hebben op Isla Providencia over de streep gedaan en een bandje aan boord gehad, super leuk was dat! Een man speelde op de onderkaak van een paard en een andere op een soort regenton met een dik touw eraan, hun vorm van een bass. Echt onwijs leuk en gelukkig ook dansbaar. Niet dansen zoals ik in Nederland zou doen (niet dus) maar anders, ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven en dus zeg ik maar gewoon dat het anders is. Het was in ieder geval leuk en gezellig en een zeldzaam frietje en hele lekkere kippenpootjes.

We zijn na Providencia naar een groot rif gevaren waar we konden snorkelen, het rif was een paar uur van het eiland vandaan en dat schijnt heel erg zeldzaam te zijn, best wel vet dus! Ik kon jammer genoeg niet mee snorkelen en daar baalde ik best wel van. Ik had jammer genoeg oorpijn die ochtend en als ik dan ging zwemmen en duiken deed het best veel pijn, geen snorkelen voor mij dus.

Ik heb in plaats van snorkelen een paar lekkere cakes gemaakt samen met Maddie dus dat was ook erg gezellig. We zijn nu verder gevaren en zitten op ongeveer 500 mijl van Cuba, over ongeveer 200 mijl dus de scheepsovername! Ik heb dit keer niet gesolliciteerd omdat ik matroos spelen ook erg leuk vind maar bij de volgende ga ik zeker solliciteren!

Ik heb ontzettend veel zin in Cuba en dan vooral de eigen reis! Misschien dat deze maar met drie groepjes gedaan wordt omdat we nu een vervangende leraar wis/natuurkunde hebben voor het stuk Panama-Cuba en daarna gaat hij weer weg. Ze zijn er druk mee bezig dus ik hoop dat het goed komt!

Dit was het weer dus Ciao! –

Marijn

No comments:

Post a Comment