Monday 22 September 2014

Het wordt nu toch wel heel echt!

Minder dan een maand te gaan... Het volle besef raakte me pas een paar dagen geleden, een half jaar lang geen familie en vrienden zien en ,ook niet onbelangrijk, een half jaar karate missen! Tot nu toe heb ik nog nooit last gehad van heimwee maar ik denk dat ik zeker de mensen thuis ga missen. Natuurlijk is dat niet erg, het toont juist hoeveel waarde je hecht aan de dingen en mensen die je normaal vanzelfsprekend vindt.

Met nog vier weken te gaan begin je natuurlijk nog meer te denken aan hoe het leven aan boord is. Minder douchen dan je gewend bent (eens in de drie dagen) en het gebrek aan privacy natuurlijk! Het schip is alles bij elkaar genomen 48 meter lang en is 6,90 meter breed. Dat betekent dus dat je nog geen 6 vierkante meter voor je zelf hebt. Privacy? Alleen op de wc en onder de douche.

Het lijkt me wel een fantastisch groepsproces dat zich dan voordoet, dag in dag uit met elkaar opgescheept (letterlijk) zitten. Uiteindelijk zullen er ergernissen ontstaan maar die moeten we maar aan de kant zetten. Goede tools voor later, in een bedrijf zal je ook niet altijd beste vrienden zijn met iedereen maar om efficiënt samen te werken zal je toch die ergernissen aan de kant moeten zetten.

Nog een aantal plaatjes van het schip:


No comments:

Post a Comment