Saturday 6 September 2014

Presenteren

Ik heb nooit geweten dat praten af en toe zo eng kon zijn, een presentatie houden ging me altijd vrij makkelijk af maar toen ik er dan eenmaal stond begon ik toch flink te zweten. Tekst kwijt, even op je blaadje kijken en weer doorgaan.

Ik probeer altijd mijn presentatie zo voor te bereiden dat ik weet waar over ik moet gaan praten maar dat ik nog wel dingen kan toevoegen of weglaten als ik er dan sta, aan de ene kant is dit ontzettend handig, als je in tijdnood komt kan je altijd een stuk weglaten maar aan de andere kant is het ook vrij lastig als ik geen presentatie heb, geen vaste volgorde en dan kan het wel eens zijn dat ik mijn tekst vergeet.

Spiekbriefjes zijn voor die momenten echt fantastisch! Steekwoorden hebben me meer dan één keer gered van een onvoldoende of schaamte.

Ik vind het ontzettend leuk om een presentatie te houden of gewoon te vertellen over wat ik ga doen, afgelopen vrijdag heb ik dat ook weer gedaan voor een groep mensen, deze keer bij BTSW, een coaching bedrijf waar ik zelf een aantal jaren geleden ook modules heb gedaan, ik heb er toen ontzettend veel van geleerd en ik ben verschrikkelijk blij dat zij mij een platform hebben geboden om mijn verhaal te doen! Binnenkort ga ik nog een keer en dan hoop ik dat het nog beter dan vrijdag gaat!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

BTSW Groep

No comments:

Post a Comment